Dag 24 t/m 28 Van Cottontree naar Mudjimba, Mudjimba en van Mudjimba terug naar Gympie

8 november 2016 - Mudjimba, Australië

Er zijn alweer een paar dagen voorbij gevlogen! Op dag 24 eerst vanaf de camping naar Coffee company gelopen aan de overkant van de straat en daarna naar Caroline's winkel een paar deuren verder. Ze kwam net aanlopen om 8:45 om de winkel te openen maar we hebben toch nog een kop koffie met haar samen gedronken. Wat opvalt hier in Queensland is dat het er heel relaxed aan toe gaat. Zal komen door het weer en de mooie omgeving denk ik. Iedereen neemt de tijd voor een praatje. Zomaar onderweg, bij de bakker, op de camping etc. Iedereen begroet je met Hello how are ye, altijd en overal en mensen vertellen ook veel over zichzelf en zijn ook echt geïnteresseerd. Caroline gaf ons de tip om naar Montville te gaan en dus zijn we, na een bezoek aan Ted's camerashop om te informeren of er nog iets te doen was aan de in het zand gedompelde camera, wat niet het geval bleek, op weg gegaan naar Montville. Gelukkig hebben we nog een reserve videocamera bij ons en de go pro! Een heel mooi plaatsje op ongeveer 500 meter hoogte met nog mooiere winkels en prachtig uitzicht over de omgeving. We hebben de wandeling naar Kodalilla falls, waar we 31 jaar geleden wel geweest zijn, nu gelaten voor wat het was. Het is vandaag echt snikheet en we blijven zoveel mogelijk in de schaduw. In de middag naar de camping in Mudjimba gereden, waar we ook begonnen zijn, en waar we de laatste 2 nachten zullen blijven, voordat we terug gaan naar thuisbasis Gympie.

De volgende dag overdag niet veel gedaan, wel eerst een uur over het strand gewandeld om 7:00 uur. Best veel plaatselijke bevolking is s' ochtends op het strand te vinden, om te wandelen of te surfen, voordat ze aan hun werk- of schooldag beginnen. Jaja, dat is wel heel relaxed om zo de dag te beginnen. Verder wat gewassen, boek gelezen en opgeruimd en s'avonds nog een keer bij Caroline en Darren op bezoek geweest. Wie weet zien we elkaar weer een keer in Nederland!

De volgende dag zijn we terug gegaan naar Gympie, naar John en Lis. Daar hebben we de camper uitgeladen, zodat we hem de volgende dag weer in konden leveren. In de middag lekker bij hun thuis in het zwembad gegaan. Lis had 2 kleinkinderen om op te passen, Hamish en Jordan, dus het was dolle pret in het zwembad. Chef barbecue, oftewel John, heeft heerlijke maaltijd bereid op de barbecue en het heeft zowaar weer een keer geregend. Heerlijke dag weer!

Mirjam

1. Marjan:
    15 november 2016
    Zal wel ff wennen worden straks thuis. Hier regen net boven het vriespunt. Nog ff genieten de laaste paar dagen. Want het wordt heimwee.
  2. Kirsten:
    15 november 2016
    Nog even terug op aard komen in gympie na jullie mooie avontuur! Geniet nig even goed!! Nederland is ook maar zo Nederland ;)
  3. Ellen:
    15 november 2016
    Kunnen wij Nederlanders wel een voorbeeld aan nemen om wat relaxter in het leven te staan
  4. Buck en Helene:
    15 november 2016
    Wat een mooi leven hebben die Australiërs toch. Jullie gaan straks weer heimwee krijgen.
  5. Kees de Boer:
    15 november 2016
    Wat een goede voorzieningen daar daar zouden ze hier een voorbeeld aan kunnen nemen,maar Nederland blijft Nederland het duurt hier eeuwen voor er iets verandert en overal moeten lange debatten over worden gevoerd.Maar toch houd ik van Nederland en het mopperen over alles wat niet goed is hoort erbij,terwijl wij in een land leven dat ook voor de meeste mensen heel goed is!
    Wij hebben genoten van jullie reisverhalen en jullie kunnen nu weer jaren vooruit!
    Een goede thuisreis!
    Groetjes van Kees en Greet.
  6. Oma:
    15 november 2016
    Schitterend zoals ik Brisbane van de foto's gezien heb,ik heb begrepen dat jullie daar 31 jaar geleden ook geweest zijn. Wat jullie allemaal gezien hebben is om weer een hele tijd op te teren,misschien ooit met je kleinzoon ha,ha ,ha.
    Lieve mensen het is bijna voorbij en wens jullie een goede terugreis. Groetjes ook aan John en Liz.Liefs mama.
  7. Alf en Josè Pals:
    16 november 2016
    Hoi Miriam en Harry,
    Nog bedankt voor de weer leuke foto's en wat jammer dat er niks meer aan de camera te doen was.
    Het zal wel een raar gevoel zijn als je de camper weer moet inleveren, dat is jammer genoeg het gevoel dat het er weer bijna op zit.
    Voor ons begint Spanje nu weer een beetje te kriebelen!
    Je kijkt er altijd lang naar uit maar het is altijd weer veel te snel voorbij.
    Groetekus Josè en Alf