Dag 31, Bjelke Petersen Dam/ lake Barambah

15 november 2016 - Southside, Australië

Vandaag weer op stap! Nu richting het binnenland, naar lake Barambah, bij de Bjelke Petersen Dam. Onderweg gestopt bij een winery, Moffatdale Ridge, alwaar we allemaal nare wijnen en drankjes hebben moeten proeven. Nog voor lunchtijd overigens, dus het was ook heel zwaar. Als laatste ook chocolade port geproefd, niet zo heel sterk, maar wel lekker! Daarna doorgereden naar het meer. Op de foto's kunnen jullie hoe prachtig het daar was. En dat was nog maar een klein stukje van het meer. John en Lis hadden alles meegenomen voor een barbecue. Electrische barbecues waren aanwezig. Heel schoon en heel goed werkend! Heerlijke barbecue genoten en onderwijl kwam er telkens een blusvliegtuig over het meer om water te halen om een brand te blussen die we onderweg naar het meer al gezien hadden. We hebben al vaker onderweg rook gezien van brandjes. Het regenseizoen is hier nog niet echt op gang gekomen, dus alles is behoorlijk droog. Verder waren er bijna geen andere mensen rond of op het meer op wat vissers na en wat jongens op een jetski. We hebben enorm genoten van deze dag en vooral van de rust en ruimte. Dat kunnen we ons in Nederland niet voorstellen, dat een zo mooie plek zo rustig is. Op terugweg in een pub in een klein plaatsje (waar de tijd heeft stilgestaan) nog wat gedronken, en terug naar huis gereden in Gympie,

Groet, Mirjam

1. Thomas van Rijsingen:
    17 november 2016
    Wat gaaf om jullie reis zo te kunnen volgen. Prachtige foto's, films en verhalen. Geniet!
  2. Fred:
    17 november 2016
    Weer mooie Foto's en zo te zien en groot meer veel rust geen last van het proeven gehad die dag was wel vroeg voor wijn en andere drank ben benieuwd naar jullie beleving van de reis wanneer komen jullie thuis Groeten Fred en Henriëtte