Dag 10 van Mudjimba naar Tewantin

25 oktober 2016 - Tewantin, Australië

Zo beste mensen, werd weer eens tijd dat ik zelf ook een reis-verslagje ga schrijven. Het is voor mij echt geweldig om weer in mijn thuisland te zijn de omgeving, de geuren, de vriendelijke Australiërs, de Aussie slang & Aussie food kortom ik voel me echt helemaal thuis. We zijn ook in een heel mooi stukje Australië (Queensland) en dat vinden de Australiërs zelf ook het is op sommige plekken erg druk en toeristisch en dat merk je ook in de gehanteerde prijzen het is hier niet goedkoop. Wellicht zal het verderop in het Noorden buiten de Sunshine coast, waar we nu zitten, goedkoper zijn maar dat zien we wel. Het is nu trouwens 5 uur in de ochtend en ik zit bij de BBQ kitchen van onze camping in Tewantin waar ik ontdekt heb dat er een goede wifi plek is, goede wifi is wel een probleem hier in Australië maar voor nu lijkt het goed te gaan. Net een stel foto's geupload over onze bezoek aan Noosa National Park. We hebben een mooie wandeling gemaakt langs de kustlijn van Noosa en kwamen niet een maar zelfs twee wilde Koala's tegen. Mirjam wou heel graag een Koala in het wild tegenkomen en haar wens is dubbel in vervulling gegaan. We hoorde later van een mevrouw bij de tourist information dat we heel veel geluk hebben gehad om Koala's in het wild tegen te komen en dat er steeds minder wilde Koala's zijn omdat er veel ziekte's heersen. Maar wij hebben waarschijnlijk hele gezonde exemplaren gezien zei ze omdat deze heel hoog in de bomen zaten en dat blijkt een goede teken te zijn als ze zo hoog klimmen.

Waar ik nu aan het typen ben is trouwens omgeven door allerlei vogelgeluiden en je ziet van alles voorbij waggelen of vliegen, helaas ook een paar vervelende muggen.

We zijn gisteren op deze camping beland omdat de camping waar we naartoe wilden in Noosa naast de Noosa river helaas vol was ivm een triatlon wedstrijd.

Het is hier heel rustig en we vallen hier niet zo op omdat er sprake is van een hoog senioren gehalte zal ik maar zeggen.

Vandaag trekken we verder naar het Noorden, waarschijnlijk naar Hervey Bay van waaruit we een dagtrip kunnen boeken naar Fraser Island.

Rijden met de camper gaat goed en voor alle lezers die me gewaarschuwd hebben voor het achteruit rijden kan ik zeggen dat dat best wel lastig is maar dat er gelukkig een achteruitrijcamera op zit en dat maakt het leven weer wat makkelijker, maar het blijft een groot bakbeest wat ook lastig is met parkeren ergens ding heeft veel plek nodig en steekt altijd een end uit de parkeervak. Maar voordeel is natuurlijk dat je hem weer heel makkelijk terug vindt op een drukke parkeerterrein :)

Een volgend video moet ik nog aan gaan beginnen  maar dat houden jullie nog tegoed.

Jullie reacties lezen is voor ons ook heel leuk en daar kijken we telkens naar uit als we weer eens een Wifi  verbinding hebben gevonden.

Zo even terug naar de camper lopen ontbijten en daarna kunnen we weer lekker verder reizen door het Paradijs.

Groet Harry

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. John:
    26 oktober 2016
    Leuk om te lezen dat je je zo thuis voelt daar Harry! Aan de foto's te zien is het een prachtig land! De volgende keer als jullie gaan kun je mooi je kleinzoon meenemen en rondleiden :)
  2. Henriëtte:
    26 oktober 2016
    Wat leuk jullie verhalen te lezen, kan mij voorstellen dat jij je daar thuis voelt Harry. Dat hebben wij natuurlijk in ons eigen kikkerlandje met de 4 jaargetijden etc. Leuk om te lezen dat zo'n camper wel heel groot is, ook mijn broer die een rondreis in de VS gemaakt heeft vond het een heel obstakel.
    Ben benieuwd wat jullie vinden van Fraser Island. Annemiek is daar nl pok geweest. We gaan het weer lezen.
    Liefs
  3. Erwin:
    26 oktober 2016
    Potdomme, wat een avonturen weer. Ik mis wel je foto's van de barby on the beach with some popped Forsters, mate. #hinthint
  4. Annemiek:
    27 oktober 2016
    Als ik dit allemaal lees wil ik weer terug naar Australië! Weet je zeker dat je een dagtrip wil doen naar fraser Island? Het eiland is behoorlijk groot en het duurt even voordat je van A naar B bent. Het zou jammer zijn als je veel mist!
  5. Hette en Itteke:
    27 oktober 2016
    Mooie wereld! Het verschil met Terschelling begint nu zichtbaar te worden. Toeval of niet: Australie is hier net een paar keer in het nieuws geweest.
    Bij een ongeluk in een van de attracties in een Australisch pretpark zijn dinsdag vier mensen, twee mannen en twee vrouwen, omgekomen.
    Het incident deed zich voor in de 'Thunder River Rapids', een wildwaterattractie in het pretpark Dreamworld, in de wijk Coomera in de stad Gold Coast.
    Kijk verder maar even op Nu.nl. Anyway: be careful!
    Hoe gaat het trouwens met Harry met de spijsvertering? Kleine hapjes kangoeroe- en struisvogelvlees?
  6. Elizabeth en Ger:
    27 oktober 2016
    Prachtige foto's ( vooral die van Mirjam!). En wat fijn Harry dat het zo goed voelt om terug in "jouw" land te zijn. Nog heel veel reisplezier......
  7. Marga en Theo van der aar:
    27 oktober 2016
    Wat een bijzondere reis en ervaringen . Terug in je thuisland daar waar je geboren bent dat moet toch wel bijzonder zijn .
    Dan het rijden in een camper gelukkig met camera's want je weet maar nooit wanneer er zo'n kangoeroe de bosjes uitkomt .nog veel plezier en fijn dat ze kunnen meegenieten van jullie reis via jullie mooie verslagen en foto's
  8. Alf en Josè Pals:
    Hoi Mirjam en Alf,
    Aller eerst zien we jullie met volle teugen genieten van het prachtige land wat vooral te zien is aan de prachtige foto's en video's.
    Dat het wennen is aan die prachtige camper is ook normaal, vooral omdat de Ausis ook aan de verkeerde kant van de weg rijden! Dat hoorden we ook van Paula en John in 1988 toen die een jaar door Australië hebben gezworven. Die hebben nog gewerkt bij tuinders en op de wereldtentoonstelling in Brisbane. In het Barrier Reaf hebben ze de eerste duik cursus gedaan, bij hoe is het mogelijk een Zwitser met een oude zeilboot. Ze duiken nu nog steeds en de kleindochter,nu 19 jaar, doet even vrolijk mee! Daar vertellen ze nu nog over.
    Harry jij zult ook wel weer genieten van de ontmoetingen met vrienden van vroeger.
    Wij genieten met jullie mee via de foto's en de video's.
    Mirjam en Harry geniet,doe voorzichtig.
    Groetekus Josè en Alf
  9. Liesbeth Pauw:
    31 oktober 2016
    lieve Harrie en Mirjam,

Wat fijn dat jullie met volle teugen genieten! Het is jullie van harte gegund!.Ik heb ook genoten van de koalabeer en andere mooie foto,s.
    Blijf genieten, dan kunnen jullie er lang op teren,, als jullie weer terug zijn.
    Goodby en Love, Liesbeth.
  10. Oma:
    1 november 2016
    Het is allemaal overweldigend en leuk dat jullie weer een nieuw familielid hebben ontmoet zo ver weg. Die keuken waar Harry z,n braai klaar gemaakt heeft is dat in de camper ?
    Eind van de week is Nederland vertegenwoordigd door onze koning en koningin,die op staats bezoek zijn in Australië. Ze zijn Vrijdag in Brisbane. Blijf genieten,want dit is iets waar je lang op kan teren denk ik. liefs mama