Dag 1 & 2 - Reis naar Australië

17 oktober 2016 - Gympie, Australië

Onze eerste en tweede dag zijn we heel goed doorgekomen, lange vlucht, maar hele goede service bij Emirates, dat maakt de lange reis veel dragelijker. Eenmaal hier aangekomen ben je dat allemaal weer snel vergeten. John (mijn grote broer downunder) en Lis hebben ons opgehaald in de vroege ochtend in Brisbane.

Nog een stukje rijden naar het noorden en we zijn bij John en Lis's nieuwe huis in Gympie, een werkelijk pracht huis waar we ons al heel snel thuis voelen.

Even nog een tukkie doen om de Jet Lag weg te werken en we zijn weer "good to go".

Even een korte toer gehad van Gympie en boodschappen doen voor de (hoe kan het ook anders) Aussie BBQ.  Nog een moeder kangoeroe tegen gekomen met zoon of dochter.

Het wordt hier s'avonds binnen 10-15 minuten van licht naar donker, en dat gebeurt rond 18:00 uur.

Het is nu 22:00 in Gympie en tijd om nog even een verhaal te schrijven over de eerste dagen samen met wat foto's, John heeft een goede wifi verbinding dus nu is het online zetten van zaken geen probleem. Een goede internet verbinding hier in Australië is blijkbaar geen vanzelfsprekende zaak.

Video van de eerste 2 dagen zal wat later volgen want dat kost iets meer tijd om te monteren.

Morgen gaar we naar een mooie markt hier ongeveer een uur rijden vandaan en daarna misschien even bij wat kust plaatsjes op bezoek, niets staat vast maar we zien wel.

Ga zo een lange nacht maken en hopelijk voel ik me morgen een stuk fitter, het moet bij ons allebei nog even inwerken dat we echt downunder zijn, maar dat gaat vast morgen beter!

Groet Harry

1. Nicole:
    18 oktober 2016
    Super leuk om te lezen! En het is echt waar! Jullie zijn DOWN UNDER! geniet er van lieve pa en ma. Wij genieten mee met de prachtige foto's en verhalen. Dikke kus Nicole
  2. Kees de Boer:
    18 oktober 2016
    Wat een schitterend verhaal en een mooie belevenis!
    geniet van alles wat jullie zien en nog te zien krijgen
    het is erg leuk dat wij jullie kunnen volgen.
    Groetjes
    Kees en Greet.
  3. Marjan:
    18 oktober 2016
    Hallo, geweldig om zo alles mee te kunnen beleven met jullie.
    Geniet er van, en maak er een mooie tijd van.

Groet Marjan
  4. Gerard en Willy:
    18 oktober 2016
    Fantastische beelden. Heel herkenbaar. Gerard heeft al heimwee.
  5. Kirsten:
    18 oktober 2016
    Leuk zeg die foto's! Genieten genieten genieten daar!!
  6. Pa en Hanneke:
    18 oktober 2016
    Super dat jullie het zo naar de je zin hebben. Rust nog even uit en laat dan de video maar komen. Liefs Pa en Hanneke
  7. Leo:
    18 oktober 2016
    Wat is dat nou Harry? Al 2 dagen in Australia en ik heb nog geen steaks gezien ! Het gaat toch wel goed met jullie ??? Aan de foto van de supermarkt te zien, komen jullie in Aus zeker niet om van de honger. Gr. Leo (met een lichte vorm van heimwee)
  8. Harry de Wit:
    Hoi Leo,
    Nog geen steaks gegeten, maar wel lamb chops bij de BBQ. Very nice
    Net weer wakker, heerlijk geslapen ben wakker geworden van alle geluiden van de vele tropische vogels hier. Het is zoals ons John zegt "we wonen in een paradijs"
  9. Lisa:
    19 oktober 2016
    Geweldig om te lezen. Ik wil ook!!!
  10. Ellen:
    19 oktober 2016
    Super om jullie verhalen mee te lezen, zo gaan wij ook een beetje down under. Geniet ervan
  11. Cecilia:
    19 oktober 2016
    Geweldig ,geniet ervan ,had je mij niet mee kunnen nemen haha
  12. Jan Wever:
    19 oktober 2016
    Volgens mij komen jullie nooit meer terug!