dag 22 van Clairview naar Tannum Sands

6 november 2016 - Tannum Sands, Australië

Vroeg opgestaan vandaag. Om 7:10 rijden we alweer! We willen vandaag naar Rockhampton. En wat gebeurt ons, we zien voor het eerst een levende kangaroe langs de weg, gelukkig springt hij terug het veld in. Dat was weer eens wat anders dan dode kangeroes, die we hier aardig wat gezien hebben langs de weg. Rond 8:00 uur worden we aangehouden door de politie. Routine alcoholcontrole ( ze moeten wat te doen hebben om 8:00 uur 's ochtends). Harry had wel sterke koffie op maar we mochten toch doorrijden, alhoewel de agent ons liever een half uur had willen aanhouden om in de schaduw van de camper te kunnen staan. Paar uur gereden en in Rockhampton naar de Botanic gardens en zoo gegaan.  Van origine Japanse botanic garden, wel mooi, en Harry heeft onze initialen ook op de bamboe geschreven, dat is maar weer eens vereeuwigd op deze manier. De zoo was wel leuk, wat kangaroes van dichtbij gezien, krokodillen, emu en een koala, die lekker lag te slapen en op een gegeven moment van het gekrijs van vogels wakker werd en zijn ogen opendeed. Is op de foto's goed te zien. Het was wel echt bloedheet, zo'n 36 graden en zonnig, dus besloten we maar door te rijden in onze airconditioned campervan naar Tannum Sands, weer een stukje verder naar het zuiden. Weer een mooie camping gevonden, met heel veel ruimte.

Mirjam

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Theo en Marga van der Aar:
    8 november 2016
    Hoi Mirjam en Harry , 's ochtends vroeg opstaan om wie je verder te reizen dat doen jullie regelmatig maar het is een bijzondere reis en weet je wat je zou over 10 jaar meer in de botanische tuin lopen en hem in een boom zien staan iedereen denken wie zijn dat dan nou jullie heb je dat in ieder geval gezet en voor een ander een puzzel wie het is leuk toch geniet nog verder en we blijven jullie volgen groetjes van Marga en Theo
  2. Gabby Dijkhoff:
    8 november 2016
    Goeie morgen, dat was een 4 dubbele aflevering van jullie droomreis.En de foto's erbij zijn zo mooi, ik heb nog geen video's bekeken, hou dat nog even tegoed. Zit hier al zo lang te genieten, een beetje bewaren voor straks, maar dat zet ik achter de andere video's en zit dan weer rustig een uur voor de tv te genieten.En er is nog zoveel te zien op weg naar Gympie. Dus genieten maar, doe ik dan ook. Veel liefs van Mam.
  3. Gabby Dijkhoff:
    8 november 2016
    foutje he, video was mijn vergissing, niet goed opgelet, er staat duidelijk reisverhalen.en die waren weer super.
  4. Liesbeth Pauw:
    9 november 2016
    Lieve reizigers,

Wat genieten jullie van deze langgekoesterde wens om Australië te bezoeken. Hier kunnen jullie straks lang op teren! Ga lekker verder met genieten!
    lieve groet, Liesbeth.
  5. Pa en Hanneke:
    9 november 2016
    Hoi Harry en Mirjam, ongelooflijk mooi en indrukwekkend zijn jullie verhalen over Down Under. We blijven jullie volgen, groetjes.